4 sposoby na dotarcie do frankowiczów

Dostępne informacje wskazują, że tylko w pierwszej połowie 2021 r. zapadło 213 prawomocnych wyroków w sprawach frankowiczów. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że obecnie liczba umów wynosi 415 tys. na łączną kwotę 94 mld zł (stan na sierpień 2021 r.). Aktualnie na postępowanie sądowe zdecydowało się zaledwie 10% frankowiczów, co oznacza, że znaczna większość potrzebuje jeszcze solidnego wparcia prawnego.

Jak dowiadujemy się z czerwcowych danych, od 1 kwietnia do 31 maja 2021 r. do Sądu Okręgowego w Warszawie wpłynęło 6417 spraw frankowych. W ubiegłym roku, w tym samym okresie było ich zaledwie 2572. Obserwujemy więc wyraźną tendencję wzrostową oraz coraz większą motywację frankowiczów do zgłoszenia sprawy do Sądu. Jak dotrzeć do kredytobiorców, oferując im pomoc prawną?

Platforma wniosekozwrot.pl

Powstała w celu świadczenia pomocy prawnej frankowiczom, którzy spłacili już w całości kredyt dotknięty postanowieniami niedozwolonymi zawartymi w umowie lub są w trakcie spłaty i chcą odzyskać swoje pieniądze. Platforma zrzesza kancelarie prawne i prawników. Cała procedura jest łatwa i obejmuje kilka kroków. Klient (kredytobiorca) składa wniosek, po czym prawnik kontaktuje się z nim w celu omówienia szczegółów i udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytania. Następnie frankowicz dostarcza niezbędne dokumenty, które są analizowane przez prawnika. Potem następuje podpisanie umowy i współpraca dążąca do odzyskania należności klienta.

Platforma wniosekozwrot.pl jest więc szansą nie tylko dla frankowiczów na odzyskanie swoich pieniędzy, ale również dla kancelarii prawnych na pozyskanie klientów. Strona internetowa jest więc pewnego rodzaju miejscem spotkania w sieci klienta z prawnikiem, ułatwia im kontakt i nawiązanie współpracy.
Wniosek o zwrot

„Uzasadnione jest, aby kredytobiorca, decydując się na dochodzenie swoich roszczeń wobec banku, skorzystał z pomocy prawników, którzy mają doświadczenie w reprezentowaniu klientów w sporach z bankami. Wybierając kancelarię prawną, warto zwrócić uwagę na to doświadczenie. Pomoc prawna jest istotna już na etapie analizy dokumentów, ustalania wartości przedmiotu sporu, jak również w złożeniu pozwu i reprezentacji w sądzie.”, wskazuje adwokat Katarzyna Ulma-Raszkowska z Kancelarii Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k.

Reklama online

Z danych GUS wynika, że obecnie do Internetu ma dostęp już 90 % polskich gospodarstw domowych (wśród nich są oczywiście frankowicze) i ponad 98 % przedsiębiorstw. Korzystają oni z Internetu w różnych celach. Coraz częściej traktujemy Internet jako podstawowe źródło wiedzy, szukamy w nim odpowiedzi na wszystkie pytania, również te dotyczące naszych problemów finansowych i kwestii prawnych. Każde takie wyszukanie pozostawia w sieci ślad, dzięki któremu można „śledzić” internautów, dostarczając im takich informacji, których szukają i najbardziej potrzebują.
W erze cyfryzacji bardzo popularna jest reklama online. Może być to reklama w wyszukiwarce Google, w mediach społecznościowych czy też na stronach internetowych dotyczących konkretnej tematyki, w naszym przypadku prawa i kredytów frankowych. W reklamę online inwestuje dzisiaj większość firm i przedsiębiorców będących obecnymi w sieci. To alternatywa dla coraz mniej zauważalnych plakatów i ulotek, na które w codziennym biegu ludzie zwracają zdecydowanie mniejszą uwagę, niż kilkanaście lat temu.
Wniosek o zwrot

„Adwokaci i radcowie powinni jednak mieć na uwadze ograniczenia w reklamowaniu się wynikające z kodeksów etyki tych zawodów. W ramach przykładu, Kodeks Etyki Adwokackiej przewiduje wprost, iż adwokata obowiązuje zakaz korzystania z reklamy, jak również zakaz pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu oraz współpracy z podmiotami pozyskującymi klientów z naruszeniem prawa lub zasad współżycia społecznego.”, zwraca uwagę adwokat Katarzyna Ulma-Raszkowska

Blog i wartościowe treści

Content marketing to dzisiaj podstawowe i jedne z najskuteczniejszych narzędzi do budowania pozytywnego wizerunku marki w sieci. Mając własną stronę internetową o funkcji informacyjno-kontaktowej, warto jest dodatkowo mieć blog firmowy lub sekcję z poradnikami. Jako kancelaria prawna, chcąca pomóc frankowiczom, skoncentruj się na artykułach dotyczących bezpośrednio ich sprawy. Udzielaj porad, publikuj aktualności nawiązujące do bieżących wygranych spraw sądowych i udostępniaj statystki. Odpowiadasz tym samym na pytania samych zainteresowanych, wzbudzając zaufanie potencjalnych klientów i kreując swój wizerunek eksperta.
Wniosek o zwrot

Pozycjonowanie strony internetowej

Aby dotrzeć do swojej grupy docelowej, konieczne jest dobre wypozycjonowanie strony. Co to właściwie oznacza? Internauci w wyszukiwarce wpisują konkretne frazy, słowa kluczowe i zapytania. Uzyskują odpowiedzi w postaci wyników, którymi są konkretne strony internetowe, na których znajdują się treści najlepiej dopasowane do zapytania internauty. Aby strona Twojej kancelarii była na wysokiej pozycji w wyszukiwaniach, muszą się znaleźć na niej odpowiednie słowa kluczowe w wystarczająco dużych ilościach. Przykładem w tym przypadku są: „kredyt we frankach”, „sprawy frankowe”, „pomoc frankowiczom”, „prawnik dla frankowiczów” itp. Uwzględniając te frazy, zwiększasz swoją szansę na lepszą widoczność w sieci i tym samym dotarcie do kredytobiorców z kredytem we frankach.
Internet to dzisiaj najlepsza, najskuteczniejsza i najszybsza droga dotarcia do klientów. Chcąc uzyskać najlepszy efekt, połącz kilka kanałów komunikacji. Mając własną stronę, zadbaj o jej pozycjonowanie i koniecznie uwzględnij na niej wartościowe treści w postaci artykułów blogowych i poradników. Wykorzystaj potencjał reklamy online, a także dołącz do społeczności, która łączy kancelarie i frankowiczów.
Wniosek o zwrot

Zobacz również

Wcześniejsza spłata kredytu konsumenckiego

Dowiedz się więcej

Zobacz również

Zwrot kredytów frankowych

Dowiedz się więcej